فعال شدن آتشفشان كوه البرز جدی نیست
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'حسن قدمی' روز شنبه در یك نشست خبری باحضور خبرنگاران افزود: در این خصوص با هماهنگی های انجام شده در استان های تهران و مازندران موضوع فعال شدن آتشفشان های رشته كوه های البرز مورد بررسی دقیق قرار گرفت و بررسی های اولیه نشان می دهد خطر چندانی مردم را تهدید نمی كند.

وی با تاكید بر اینكه یكی از معضلات ما در وقوع زلزله، بافت های فرسوده است، گفت: برای مقابله با خسارات وقوع زلزله اقدامات گسترده ای از جمله بازسازی حدود یك میلیون و 400 خانه روستایی واقع در بافت فرسوده صورت گرفته است.

قدمی به بازسازی منازل مسكونی واقع در بافت فرسوده مناطق شهری اشاره كرد و افزود: هم اكنون هزار و 200 هكتار بافت فرسوده شهری در كشور وجود دارد كه لازم است برای بازسازی این خانه ها، مردم همكاری كنند.

این مقام مسئول مدیریت بحران تصریح كرد: مردم در درجه اول باید به فكر جان خود باشند و براساس تفاهمنامه ای با سازمان نوسازی 250 میلیون ریال تسهیلات بانكی برای بازسازی بافت های فرسوده شهری پرداخت می شود.

قدمی به بودجه هفت و هزار و 300 میلیارد تومانی امسال مدیریت بحران اشاره كرد و افزود: 20 درصد این بودجه در بخش پیشگیری و آموزش هزینه می شود.

سرپرست سازمان مدیریت بحران كشور در تعریف طرح جامع خطرپذیری گفت: در این طرح خطرت بالقوه استان و شهرستان ها شناسایی می شود و برای اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی می شود.

قدمی تصریح كرد: مقدمات اولیه اجرای این طرح انجام شده و به زودی در استان ها عملیاتی می شود.

** 50 میلیارد ریال سال گذشته برای خسارات ناشی از حوادث طبیعی هزینه شد

رییس سازمان مدیریت بحران كشور در ادامه گفت: سال گذشته 50 میلیارد ریال برای خسارات ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله و خشكسالی در كشور هزینه شد.

وی افزود:سال گذشته با بحث خشكسالی مواجه بودیم كه امسال امیدواریم این وضع بهبود یابد.

وی مهم ترین علت جاری شدن سیل اخیر در متروی تهران را تجاوز به عرض و حریم رودخانه ها دانست و از اقدام های اساسی شهرداری تهران در مهار آن قدردانی كرد.

سرپرست سازمان مدیریت بحران كشور به برگزاری دومین كنفرانس ملی مدیریت بحران در روز های سی ام و سی و یكم خردادماه جاری در تالار وزارت كشور اشاره كرد و افزود: در این كنفراس نقش فناوریهای نوین در كاهش آسیب پذیری ناشی از حوادث غیرمترقبه مورد بررسی قرار می گیرد.

قدمی گفت: علت افزایش تلفات مالی و جانی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله در كشور به دلیل نادیده گرفتن مسائل مختلف پیشگیری است و در این كنفراس با حضور اساتید و صاحب نظران، علت آن مورد بررسی قرار می گیرد.

وی، غیر ایمن بودن ساختمان ها را از مهم ترین عوامل افزایش خسارات زلزله دانست و افزود: اگر اصول و ضوابط فنی در ساختمان ها رعایت شود با وقوع زلزله شش ریشتری، نیز دچار تلفات جانی نخواهیم شد.

این مقام مسوول مدیریت بحران تصریح كرد: مردم همان قدر كه به ظاهر منزلشان اهمیت می دهند باید به مسائل ایمنی نیز توجه جدی داشته باشند.

' محمد فرید لطیفی ' معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران كشور نیز در ادامه این نشست گفت : كنفرانس ملی مدیریت بحران با حضور یكهزار و 200 نفر و با ارایه 400 مقاله برگزار می شود.

وی با بیان اینكه بافت های فرسوده از مهمترین علل افزایش تلفات جانی ناشی از وقوع زلزله است ، افزود: 10 میلیون نفر از جمعیت كشور در بافت های فرسوده زندگی می كنند و از این تعداد یك میلیون نفر در تهران هستند.

لطیفی با اشاره به وجود سه هزار هكتار بافت فرسوده در تهران ، اظهار داشت : بر اساس امضای تفاهم نامه با سازمان راه و شهرسازی قرار است بزودی اعتباری برای بازسازی بافت های فرسوده تخصیص یابد.

وی به برگزاری نمایشگاه فناوری های نوین در حاشیه كنفراس ملی مدیریت بحران اشاره كرد و گفت : قرار است این كنفراس چهار سال یكبار بصورت بین المللی در تهران برگزار شود.

اجتمام**9022**9105**1569





:: برچسب‌ها: قرمز , ماکرو , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: